Weboldal típusok

Weboldal típusok

Miután megszületett a gondolat, hogy weboldalra van szükséged, azonnal jön a következő kérdés? Rendben! De milyenre?

Ennél a pontnál több dolgot is tisztáznod kell magadban, például hogy mire szeretnéd használni, mi célt fog szolgálni? Be szeretnéd mutatni a vállalkozásod és online is jelen szeretnél lenni? Új vevőket akarsz szerezni és a régieket is megtartani?

Bemutatunk néhány weboldal típust, amit a legtöbbször kérnek tőlünk:

Bemutatkozó weboldal:

Többnyire egy oldalas, amely az adott vállalkozás, személy vagy szolgáltatás mutatja be. Szerkezete egyszerű, kevés a tartalom, inkább az információ, galéria, elérhetőségek találhatóak meg rajta.

Landing Page:

A landoló oldalakat (landing page) kifejezetten azért hozzák létre, hogy egy meghatározott célt elérjük, mint pl.: egy termék eladása, felíratkozás hírlevélre, ajánlatkérés, regisztráció.

Az egész weboldal eköré a meghatározott cél köré épül és minden azt szolgálja, hogy minél nagyobb eredménnyel megvalósulhasson.

Ez egy, a cég weboldala mellett létrehozott, külön domain névvel rendelkező oldal.

Webáruház:

Kimondottan értékesítési céllal lett létrehozva, mely online vásárlási lehetőséget nyújt.

Legfontosabb ismérve: vásárlásra ösztönöz. Az interneten keresztül történik a rendelés leadása, a fizetés is többnyire online zajlik.

Ennél a weboldal típusnál fontos tényező a sebesség, hogy milyen gyorsan tölti be az adatokat. A termékkategóriák könnyen áttekinthetőek legyenek, egyszerű navigáció jellemezze.

Portfólió oldalak:

Ez a típus személyek, elsősorban művészek (előadóművész, keramikus, fotós stb.) szolgáltatások, márkák bemutatására szolgál.

A bemutatkozó weboldalnál bővebb információt ad át, de nem sok szöveg jellemzi, sokkal hangsúlyosabb a képi anyag, inkább a személy vagy termék szemléltetése jellemzi.

Egy jól elkészített portfólió oldal gyorsan, könnyedén áttekinthető, jól kezelhető és letisztult.  Fontos eleme a design.


Blog
:

A blog tulajdonképpen egy internetes napló, az önkifejezés egyik eszköze. Lehet egyéni történetekről szóló, de a szakmai blogok is gyakoriak. Tartalmazhatnak, képi, videó és hanganyagokat.

A blogírás egy nagyon jó eszköz arra, hogy a követőink, potenciális vásáróink megismerjenek, a bizalomépítés egyik módja. A látogatók is hozzátudnak szólni, kérdéseket feltenni ezáltal személyesebb.

Itt már érdemes egy hírlevél küldő rendszert is kiépíteni.


Ahhoz, hogy a weboldal a keresési listák elején szerepeljen, fontos hogy egyéb dolgoknak is megfeleljen.

Gyorsaság, legyen felhasználó barát, a meghatározott célokat hozza, minden információt tartalmazzon amire a látogató kíváncsi, még azt is, ami eszébe se jutott. Folyamatosan karban legyen tartva.