Világszerte megugrottak az elektromos autók eladási számai

elektromos autók

Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV-ek) és a plug-in hibridek (PHEV-ek) globális értékesítése mérföldkőhöz ért, 20 százalékos növekedést mutatva az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A jelentős előrelépés főként Észak-Amerikában és Kínában következett be, ami kiegyensúlyozta az alacsonyabb európai értékesítéseket.

A BEV-ek és PHEV-ek értékesítése havi rekordot döntött, elérve a 1,4 millió darabot, szemben az egy évvel korábbi 1,1 millióval, amit 2022 novemberében regisztráltak.

Charles Lester adatmenedzser kijelentette: „Az eladások továbbra is emelkednek, annak ellenére, hogy a piaci hangulatot sok negatív tényező hatja meg, és előreláthatólag decemberben is erős maradnak.”

Annak ellenére, hogy évek óta gyorsul a növekedés, néhány autógyártó aggódik amiatt, hogy az elektromos járművek értékesítése Európában és másutt is lassulni fog, mivel a vásárlók két-három év múlva a jobb és olcsóbb modelleket részesítik előnybe.

Globálisan az eladások 70 százalékát a BEV-ek tették ki, míg a PHEV-ek a fennmaradó 30 százalékot novemberben – ezt közölte a Rho Motion.

Kínában az eladások 25 százalékkal emelkedtek, míg az Egyesült Államokban és Kanadában 43 százalékkal nőttek, Európában pedig 3 százalékos csökkenést tapasztaltak 2022 novemberéhez képest.

Az európai visszaesés részben a 2022 végéig tartó kormányzati támogatások visszavonásának tudható be, mivel a német vásárlók igyekeztek elektromos autókat beszerezni, mielőtt a támogatások csökkentek volna.

Lester úgy véli, hogy a BEV-támogatások csökkenése Németországban és a francia támogatások szűkítése, melyek az európai gyártású elektromos autókat részesítik előnyben a kínaiakkal szemben, arra sarkallja az európai értékesítéseket, hogy erősek maradjanak.

Az autógyártóknak ugyanis 2025 felé haladva el kell érniük a kibocsátási célokat. Lester azt is kiemelte, hogy a francia célzott támogatások nagyobb hatással lesznek olyan járművekre, mint a Renault, Dacia Spring, melyeket Kínában gyártanak az európai piacra, ellentétben a BYD autóival, melyeket most kezdenek el értékesíteni Franciaországban.