Védelem az online világban: A Sony megoldása a kiskorúak biztonságáért

sony

A Sony újabb merész és innovatív ötlettel állt elő a játékkonzolok terén: egy olyan szoftverrel, amely nemcsak a játékmenetet, hanem a játékosokat is elemzi a kiskorúak védelméért.

A vállalat frissen bejegyzett szabadalma egy átfogó rendszert képvisel, amely automatikusan észleli és védi a gyermekeket a nem megfelelő, korhatáros tartalmaktól a PlayStation platformon.

Ez a szoftveres megoldás mesterséges intelligenciára épül, amely a platformon elérhető különböző adatok elemzésével képes felismerni, hogy egy játékos kiskorú-e vagy sem.

A rendszer összetett algoritmusai között szerepel a fénykép- és videóelemzés, de akár az írott vagy szóbeli kommunikáció is, például egy online beszélgetés során. Ha csak egy kamera kapcsolódik a konzolhoz, a rendszer még így is képes következtetéseket levonni a játékos koráról.

Az újdonság részleteiben mélyedve kiderül, hogy a rendszer nem csak statikus információkat vizsgál, hanem figyelembe veszi a játékmenet dinamikáját is. Például, ha a játékos nem érti az irányítást, és ennek eredményeként rendellenesen mozog, a rendszer észleli ezt a viselkedést és megvizsgálja, hogy nem egy kiskorú-e a játékban.

Ha a mesterséges intelligencia megbizonyosodik arról, hogy valóban egy kiskorú személy játszik, akkor akár le is állíthatja a játékmenetet, és lezárhatja a felhasználói fiókot.

Bár a szabadalom bejegyzése még nem jelenti azt, hogy a Sony feltétlenül implementálja ezt a funkciót a jövőben megjelenő konzoljaiban, az ötlet mindenképpen figyelemre méltó.

A szülők számára ez egy potenciálisan hasznos eszköz lehet a gyermekük online biztonságának megőrzésére. Ugyanakkor a kérdés, hogy a mesterséges intelligencia mennyire lenne megbízható és hatékony egy ilyen összetett helyzet kezelésében, egyelőre nyitott, és valószínűleg további fejlesztéseket és teszteket igényel majd a tényleges bevezetés előtt.