Szándékosan tartja vissza a Booking.com a szállásadók fizetéseit?

booking

A világ egyik vezető online szállásfoglalási platformja, a Booking.com, egy ideje a figyelem kereszttüzében van, mivel több ezer dolláros fizetési késedelmet okozott, és ezt technikai problémákra hivatkozva tette.

A probléma világszerte jelen van, Thaiföldön, Indonéziában és Európában, a szállodatulajdonosok között csalódottságot és aggodalmat váltott ki. Emellett pletykák is elkezdtek terjedni a fizetések késedelmének okairól.

Ha egy ügyfél a Booking.com weboldalon keresztül foglal szállást és előre fizet, az oldal átveszi a fizetést, és továbbítja azt a szállodaüzemeltetőnek, levonva a jutalékot. Azonban a Booking.com partnerei július óta, és néhány esetben már hónapokkal korábban is problémákat jeleztek a kifizetésekkel kapcsolatban.

Mindezek ellenére, hogy a Booking.com továbbra is elfogadta az ügyfelektől érkező fizetéseket, a vállalat nem mindig továbbította az esedékes összeget az üzemeltetőknek ahogyan azt a The Guardian ismerteti.

Az utóbbi időben Magyarországon is komoly lépések történtek a probléma kezelése érdekében, a magyar fogyasztóvédelmi hatóság például vizsgálatot indított a Booking.com helyi szállodaüzemeltetőknek történő fizetések elmaradása miatt, és a vállalat helyi irodájában házkutatást tartott.

A Booking.com közleményében elismerte a "folyamatos technikai problémát", és megérti az ügyfelek "frusztrációját". A vállalat azt is közölte, hogy "a fizetéseket érintő rendszerhibákat mostanra kijavították", és már feldolgozták "a legtöbb" partnerük tranzakcióit.

A vállalat augusztusi eredményeiben David Goulden pénzügyi igazgató kifejezte, hogy az idei második negyedévben "a vártnál alacsonyabb" IT-kiadások voltak, részben az IT-kiadások harmadik negyedévre történő áthelyezése miatt, de nem részletezte, hogy ezek a kiadások mit tartalmaztak.