Novembertől már fizethetünk a reklámmentességért

fizetős facebook

Az Európai Unió, az Európai Gazdasági Térség és Svájc területén novemberben bevezeti a Facebook és az Instagram előfizetési díjért hirdetésmentességét kínáló lehetőséget, amely célja a közösségmédia platformok kényelmesebb használatának elősegítése. - jelentette be a Meta.

Az előfizetési díj asztali számítógépen történő használat esetén 10 euró (kb. 3900 forint), iOS és Android mobil operációs rendszereken való használat esetén pedig 13 euró (kb. 4600 forint) havonta.

A felhasználók ezen díjért cserébe az összes, fiókjukhoz kapcsolt profilban élvezhetik a reklámmentesség előnyeit.

Azok, akik nem fizetnek elő, továbbra is ingyen használhatják a Facebookot és az Instagramot, de továbbra is személyre szabott reklámokat kapnak, ahogy eddig.

2024 március 1-től további díjbevezetés is életbe lép, és ezáltal 6 euró (kb. 2300 forint) lesz a havi díj minden profilhoz kapcsolt további fiók esetén asztali számítógépen, míg iOS és Android felhasználóknak 8 eurót (kb. 3000 forint) kell fizetni, hogy egyik általuk kezelt fiókban se jelenjenek meg reklámok.

A Facebook anyavállalata, a Meta, az Európai Unió szigorodó adatvédelmi szabályozására reagálva vezette be ezt az előfizetési modellt, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy elkerüljék a testreszabott reklámokat.

Az EU az elmúlt években egyre szigorúbban szabályozza az adatvédelmet, és a nagy techcégek személyes adatok alapján történő reklámokkal való üzleti modelljét kritikusan kezeli. A reklámmentes előfizetési lehetőség kizárólag az EU-s felhasználók számára érhető el, az EU adatvédelmi szabályozása miatt vált szükségessé.

A Meta jelentése szerint az idei második negyedévben a teljes európai bevétele nagyjából 17,88 dollárt (kb. 6600 forint) tett ki egy Facebook-felhasználóra vetítve, vagy alig kevesebb mint havi 6 dollárt (kb. 2200 forintot) egy felhasználóra vetítve az összes alkalmazásban, tehát az előfizetéses modell bevezetése a cég számára is lehetőséget teremt az új bevételek előteremtésére.

A folyamatos fejlesztések és a változó adatvédelmi környezet a techcégeket arra ösztönzi, hogy új megoldásokat találjanak a felhasználói igényekre reagálva.