Milyen egy jó weboldal?
Napjainkban számtalan weboldallal találkozhatunk az interneten. Több kezdő vállalkozó esik abba a hibába, hogy azt gondolja, elég csak a közösségi médiában jelen lenni, ahhoz, hogy sikeres legyen.
De ez ma már nem elég! Hiába rendelkezünk hatalmas követőtáborral a Facebook-on és egyéb platformokon, egy rosszul felépített weboldal percek alatt porig rombolhatja a rólunk addig felépített képet.
Ma már alapkövetelmény minden magára valamit adó vállalkozás számára, hogy rendelkezzen egy jó weboldallal.
Sok esetben ez az első, amit a látogató először lát a vállalkozásodból, ezért nem mindegy, hogy milyen hatást gyakorol rá.
Sikerességünk is nagyban függhet tőle, gondoljunk tehát úgy rá, mint a márkaépítés egy kiváló eszközére!
De milyen és miből áll össze egy jó weboldal?
Jöjjön néhány szempont, amelyeken végig haladva támogathatjuk weboldalunk sikerességét!
1, Megjelenés-Esztétikum:
Annak, hogy egy látogató meddig tartózkodik a honlapunkon, nagy szerepe van az első benyomásnak. Már az első másodpercekben eldönti, hogy bizalmat szavaz-e az adott oldalunknak vagy sem.
Hogy jó véleménnyel legyen, ahhoz az kell, hogy valami megragadja, ebben van nagy szerepe a dizájnnak. A jó weboldal legyen figyelemfelkeltő, letisztult.
Érdemes a vállalkozás arculatára jellemző színeket használni, 3-4 félét egymással jól harmonizálót, minőségi, éles képek használata elengedhetetlen, oldalanként néhány db-ot.
Kerüljük a túlzsúfoltságot, ezzel eltereljük a figyelmet a lényegről! Egységes betűtípusok használata, könnyen olvasható szövegezés jellemezze
2, Teljesítmény, hatékonyság:
A weboldalak létrejöttének mindig célja van.
A hatékonyság megállapításánál meg kell vizsgálni, hogy betölti-e ezt a célt? Miután meghatároztad, hogy milyen szerepet töltsön be az oldal, utána minden eleme abba az irányba kell, hogy terelje a látogatót. Pl. új ügyfelek szerzése, eladás.
Fontos, hogy weboldal fejlesztés közben törekedjünk a gyorsaságra!
3, Igénybevétel szerint:
Itt több szempontot figyelembe kell venni. Hiába szép és modern a weboldal, ha alapvető funkciókat nem tölt be.
A látogatók nem találják az őket érdeklő információkat vagy nem tudnak használni bizonyos funkciókat, mindennek gyorsan és megfelelően kell működnie.
4, Keresőoptimalizált:
Hiába van megnyerő, szuper weboldalunk, ha nagyon kevesen találnak rá, a találati lista végén kullog. Erről írtunk ITT.
Már a készítése során el kell kezdeni keresőoptimalizálni. Használjuk a legfontosabb kulcsszavakat.
5, Mobilbarát:
Napjainkban az okostelefonok tulajdonosainak több mint 70% -a használja mobilját netezésre, gyorsabb, egyszerűbb, minden elérhető pillanatok alatt. Ezért kulcsfontosságú, hogy honlapunk mobilbarát is legyen.
A legjobb megoldás, ha reszponzív oldalt készítünk.
6, Napra kész:
Fontos, hogy mindig napra kész adatokat tartalmazzon, folyamatosan frissítsük, bővítsük a tartalmakat.
Egy elhanyagolt, lassú weboldal könnyen bizalomvesztéshez vezet.
Figyeljünk oda arra, hogy a hivatkozások, interaktív funkciók megfelelően működjenek.