Kulcsszókutatás - Kisokos lépésről-lépésre

kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás első és legfontosabb eszköze. Ez segít téged abban, hogy a weboldaladra rátaláljanak a leendő ügyfeleid.

A kulcsszókutatás egy olyan lépés, amit nem lehet elhanyagolni akkor, amikor úgy döntesz, hogy a vállalkozásod, szolgáltatásod az interneten is jelen szeretne lenni.

Legalábbis akkor, ha szeretnéd, hogy meg is találjanak téged a Google keresőjében. Ezt a folyamatot nevezzük keresőoptimalizálásnak, amelynek alappillére a megfelelő kulcsszavak megtalálása.

A mai felgyorsult világban már minden egy kattintásnyira van, néhány kulcsszó a keresőbe való beírásakor oldalak ezreit kapjuk találatként.

Minden egyes ilyen alkalommal tulajdonképpen egy adott kulcsszóra kutatunk, abban a reményben, hogy a lehető legrelevánsabb találatokat kapjuk a problémánk megoldására.

Te hány oldalt szoktál végig lapozni ilyenkor a Google-ban?

Valószínűleg, mint a legtöbben, te magad is az első oldalt pörgeted csak végig, mert nagy a valószínűsége, hogy már ezek a tartalmak megválaszolják, azt amire kerestél.

Talán már érted is miért fontos a kulcsszókutatás, de azért menjünk bele mélyebben is!

Szolgáltatóként az az érdeked, hogy a látogató a te weboldaladon találja meg a megoldást a kérdéseire, problémáira.

Ha a te tartalmaidban találja meg a választ, nagyobb az esély, hogy tovább marad az oldaladon és az ügyfeleddé válik!

Ahhoz, hogy a honlapod egyre jobb helyezést érjen el a Google találati listán, egy nagyon fontos feladatot el kell végezned: meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb kulcsszavakat!

Ebben segít a kulcsszókutatás!

Mi is pontosan a kulcsszókutatás?

 
A kulcsszókutatás célja, hogy minél pontosabb képet kapj a vállalkozásodhoz kapcsolódó témákról és konkrét kifejezésekről, amik alapján a felhasználók keresnek.

Segít megtalálni azokat a szavakat, amikkel növelheted weboldalad látogatottságát!

A megfelelő szavak megtalálása kulcsfontosságú ahhoz, hogy megtudjuk, hogy célpiacunk milyen kifejezéseket használ.

Például, előfordul, hogy ugyanarra a termékre más szót használunk mi, és egy egészen mást a célközönség.

Így előfordulhat, hogy nem találják meg a weboldalt, mert a szóhasználat eltér.

Ezért, ha az oldaladon lévő tartalmak nyelvezete inkább szakmai, érdemes inkább ’konyhanyelven’ írni. Segít abban, hogy egy nyelvet beszéljünk.

Így keress megfelelő kulcsszavakat 


Összeállítottunk neked egy listát azokról a teendőkről, amiket elsőként kell elvégezned a kulcsszókutatás során. 

  • Készíts listát azokról a szavakról, amik leginkább a vállalkozásodhoz köthetőek. Írj le mindent, ami rögtön eszedbe jut róla. Gondolkodj a célközönség fejével! Te hogyan keresnél rá? Milyen szavakat használnál?
  • Ha ezzel megvagy kérd meg néhány barátod, családtagod, hogy ő is tegye meg ugyanezt, de előtte ne lássa a te listádat! Számtalan olyan ötletük lehet, ami neked eszedbe sem jutott!
  • Ezt követően írd be a Google keresőjébe ezeket a kulcsszavakat és a Google is ajánl fel újabb szavakat vagy szókapcsolatokat. Ez azért is fontos, mert ahogy elkezded beírni a kulcsszót, a Google magától felajánl neked kapcsolódó kereséseket. Ezeket a kulcsszavakat is írd a listádhoz!



Weboldal készítés kulcsszóra például ilyen találatokat kapunk.


  • A találatokat pontosítsd, keress szinonimákat (használd a szinonimaszótárat), írj szókapcsolatokat, ezek általában 2-4 szóból állnak, esetleg mondatokat.
    Például: "weboldal készítés árak" vagy "Mennyibe kerül egy weboldal?"
  • Próbáld megérteni a vásárló szándékát, célját. Mert van, aki vásárolni szeretne és van, aki adatokat, ötleteket gyűjt. Ha más szempontból nézi az oldaladat, más szavakat ír a keresőbe.
  • Nézd meg a konkurencia kulcsszavait is: ez persze nem azt jeleni, hogy ami neki bevált az nálad is működni fog, de fontos tisztában lenni a versenytársaid milyen szavakkal igyekeznek előre kerülni a találati listán.
    Ezekből nagyon sok ötletet tudsz meríteni. Bátran menj rá a honlapukra és nézd meg, hogy neki milyen kulcsszavakkal sikerült a találati lista elejére kerülnie.
  • Használj kulcsszókereső szoftvereket. Ilyenek például a Google Ads, a Keyword Generator vagy éppen a Google Trendek. Olyan fizetős szolgáltatások is elérhetőek, mint a Moz, az Ahrefs Keyword Explorer vagy a Keywoord Tool Pro.

A legjobb kulcsszavak kiválasztása


Miután az előző lépéseket elvégezted, eljött az ideje a lista szűkítésének. Erre az egyik megoldás a Google Ads ingyenes programja, amelyben azt is megnézheted, hogy valójában melyik kulcsszóra mennyien keresnek.

  • Keresési mennyiség: az a szám, ami megmutatja, hogy az adott időszakban mennyien  kerestek az adott szóra. Az így kapott számok megfelelő kiindulási pontot adnak.
  • Az ideális kulcssó kiválasztásánál fontos, hogy ezek a számok mindenképp emelkedő trendet kövessenek. Miért is akarnál egy olyan szóra előre kerülni a találati listában, amire senki nem keres? 

Ezzel együtt az is fontos, hogy időnként végezd el a lépéseket újra, mert előfordulhat, hogy azok a szavak, amelyen ma még nem relevánsak egy év múlva sok látogatót fognak hozni!
A rendszeres ismétlés elengedhetetlen, hogy naprakészek maradjunk!