Jelentős változásokat jelentettek be a Facebook-on!
A Facebook sokáig uralta a közösségi média piacát, és ez lehetővé tette, hogy Mark Zuckerberg szinte bármit megtegyen. Ennek következtében 2014-ben szétválasztották a Facebookot és a Messengert. Az üzenetküldő alkalmazás, amely korábban a fő platform postafiókját szolgálta, azóta az egyik legelterjedtebb társalgó alkalmazássá vált a WhatsApp mellett.
A napokban jelentette be a Meta, hogy újraegyesítené a Facebookot és Messengert!
A Facebook hosszú ideig domináns szereplő volt a közösségi média piacán. Az utóbbi évek során a verseny növekedett, és több rivális is felmerült a piacon, ami kihívás elé állította a Facebookot.
Bár kezdetben a szolgáltató Facebook-regisztrációhoz kötötte az alkalmazás használatát, a Messenger az idő múlásával annyira különállóvá vált, hogy néhány évig az anyaplatformra történő regisztráció nélkül is lehetett használni. Azonban 2020-ban ez a lehetőség megszűnt.
Egyre nagyobb figyelmet kapott a TikTok, amely az elmúlt években robbanásszerű növekedést produkált és az online tartalomfogyasztás egyik legnépszerűbb platformjává vált, különösen a fiatalabb generációk körében.
A fiatalokat mágnesként vonzó kínai közösségi oldal a Facebookkal ellentétben nem a kapcsolattartás fontosságát, hanem a rövid, virális videókkal történő szórakoztatást tűzte ki célul, ami lássuk be,be is vált!
Azonban nem lehet biztosan tudni, hogy a Facebook és a Meta döntése az egységesítésre valóban azért született-e, hogy megakadályozzák a TikTok terjeszkedését, vagy csak egyszerűen a két alkalmazás közötti átjárhatóság és a felhasználói élmény javítása volt a cél.
Egyes szakértők úgy vélik, hogy a Meta lépése valójában a felhasználói adatok összekapcsolásának lehetősége miatt fontos, amelynek következtében a Meta még több adatot szerezhet meg az emberekről, és tovább fejlesztheti célzott hirdetési stratégiáit.
Mindenesetre az biztos, hogy a közösségi médiában folyamatosan zajlik az innováció és a változás, és a techóriásoknak folyamatosan újabb kihívásokkal kell szembenézniük, ha meg akarják őrizni pozíciójukat és vonzerejüket a felhasználók számára.
A fiatal közönség elpártolása valóban problémát okozott a Facebook számára, de idei első pénzügyi jelentés szerint a Facebook már napi kétmilliárd aktív felhasználóval bír. Ez pedig azt jelenti, hogy a platform továbbra is nagyon fontos az online kommunikáció és a tartalom megosztása szempontjából.
Mivel a Facebooknak reagálnia kell ezekre a trendekre, a névváltoztatás és a metaverse-projekt elindítása után alig egy évvel megérkeztek az első információk a platform teljes átalakításáról.
A Meta Facebookért felelős vezetője, Tom Alison, Mark Zuckerbeg jóváhagyásával áprilisban kiadta az utasítást a fejlesztőknek: a Facebook idővonalát teljesen át kell szabni, méghozzá úgy, hogy olyan legyen, mint a TikTok.
Az idővel a Facebook-nak szembe kell néznie azzal a kihívással, hogy megőrizze felhasználói bázisát, és vonzza az új felhasználókat. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan fejlesztenie kell az alkalmazásokat és szolgáltatásokat, hogy azok vonzóbbak legyenek a felhasználók számára.