Hatalmas változások előtt áll a Google kereső-retteghetnek a weboldaltulajdonosok

google kereső

Nem csak, hogy reform közeleg, de kiderült, hogy minden, amivel az utóbbi időben elvették a fókuszt a minőségi tartalomgyártásról, valójában sosem volt rangsorolási tényező.

A New York Times szerint a Google 160 mérnöke dolgozik jelenleg is a Project Magi-n, amely egy a Google keresőbe épített mesterséges intelligencia. A Project Magi egy ugródeszka egy új keresőmotor felé, amely az általunk eddig ismert keresőmotort váltja majd fel. Az új keresőmotorjukról még nem sok részletet tudunk, de a Google már most eltávolított néhány rangsorolási tényezőt, sőt tulajdonképpen azt állítja, hogy sosem voltak azok. Hmmm.


Chat-szerű keresőfelület 

A Google a keresést inkább beszélgetésre szeretné hasonlítani. Képzeld el, hogy kérdezel valakit, és választ kapsz. Igen, úgy működik majd, mint a ChatGPT, csak éppen valós idejű lesz a tudása.

Vagy gondolj arra, ahogyan Alexával vagy Sirivel lépsz interakcióba, de annál jóval okosabb változatban.

Ez a következő logikus lépés a keresésben. Mindannyian válaszokat akarunk, méghozzá releváns válaszokat. A “régimódi” módszert – amikor oldalanként 10, de esetenként több millió találatot kapunk egy szóösszetételre (kulcsszóra), miközben mi csak egyetlen választ keresünk – próbálják leredukálni valóban egyetlen válaszra.

Természetesen ez nem fog működni minden keresési lekérdezés esetében, de nagyjából a következő lépcsőfokként kell rá tekinteni, mint például a Google tudáspanelre.

Változnak a rangsorolási tényezők is

Áprilisban a Google több rangsorolási tényezőt is a háttérbe szorított, ilyen például az oldalélmény, az oldalsebesség, a HTTPS vagy például, hogy a weboldalunk mobilbarát legyen.

Mind elég komoly kérdéseket fel, hiszen eddig az volt a Google üzenete, hogy a felhasználói élményt (ennek talán legfontosabb eleme az oldalsebesség vagy hogy mobilon is jól olvasható és kattintható legyen minden) és a biztonságot (HTTPS protokoll) helyezi előtérbe – hogy a híroldalak torkán lenyomott AMP-t most ne is említsük…

Ezek az eltávolítások elgondolkodtatnak, hogy vajon az algoritmus frissítések közül bármelyik is számított-e egyáltalán a Google általános rangsorolási rendszerében?

Nos, a Google most egyenesen azt mondja, hogy ez az oldalélmény-frissítés mindig is csak egy “koncepció” volt, és hozzátette, hogy soha nem volt “külön rangsorolási rendszer”.


Tehát mégis a tartalom számít?

Soha nem volt rangsorolási rendszer? Úgy tűnik, a Google azt mondja, hogy ez a négy régi rangsorolási frissítés, amelyek az elindításukkor alaposan megizzasztottak mindenkit, soha nem volt valódi rangsorolási rendszer.

A saját tapasztalatomból tudom, hogy hány száz órát szenvedtem, hogy megtaláljam a legjobb tárhelyszolgáltatót, a legjobb gyorsítótárbeállítást, AMP-konfigurációt és így tovább, hogy megfeleljek ezeknek az elveknek és mennyit szenvedtem azért, hogy megfeleljek a Google Core Web Vitals számainak (aminek vicces módon maguk a Google weboldalak, pl. a Youtube sem tudott megfelelni), de minden valamire való fejlesztő nulladik lépésként tekintett az ennek való megfelelésre. A jelek szerint ez mind kidobott idő volt, mert ez a négy frissítés alig vagy egyáltalán nem volt hatással a valódi rangsorolásra.

Ezzel együtt mi még mindig hiszünk abban, hogy az embereknek van igénye a prémium minőségű weboldal fejlesztésre, így a továbbiakban is ezt képviseljük.