Digitális kényelem: növekvő tendenciát mutatnak az online előfizetések

digitális előfizetések

Az online előfizetések térnyerése Magyarországon egy friss kutatás szerint egyre növekvő tendenciát mutat. Egy szeptemberben készült reprezentatív felmérés szerint, amelyben több mint 1300 16-59 éves okostelefon tulajdonos vett részt, érdekes eredményeket hozott a digitális szolgáltatások iránti hazai keresletről.

Az adatok szerint a magyar lakosság meglepően nagy része, egész pontosan 77 százaléka, rendszeresen fizet valamilyen online szolgáltatásért vagy termékért.

Az emberek többsége körültekintően választja meg előfizetéseit, és megfontoltan bővíti ki digitális palettáját, az egyik legnépszerűbb online előfizetési kategória a filmes streaming, ahol minden második magyar előfizet valamilyen streaming platformra, hogy filmeket és sorozatokat nézhessen.

Emellett a zenehallgatásra is sokan szánják pénzüket, amiért 25 százalékuk fizet elő. A tárhelyszolgáltatások is vonzók, hiszen a felmérés szerint 18 százaléknyian veszik igénybe ezt a lehetőséget. A videojátékok rajongói is találnak számukra megfelelő előfizetési lehetőséget, hiszen a válaszadók 12 százaléka rendelkezik olyan szolgáltatással, mint például a PlayStation Plus.

A nyomtatott sajtó folyamatos hanyatlásával szemben érdekes megfigyelni, hogy a megkérdezettek 9 százalékának van online előfizetése sajtótermékekre, mindez arra utalhat, hogy a digitális formátumok lassan, de biztosan kezdik kiszorítani a hagyományos médiát.

Az online előfizetések mögött számos motivációs tényező áll, az emberek számára az exkluzív tartalom, a minőség kiszámíthatósága és a kényelem az elsődleges vonzerők.

Gyakran időmegtakarítást is jelentenek az emberek számára, ami a mai rohanó életstílusban különösen értékes. Azonban nem csak ezek motiválnak, hiszen minden ötödik válaszadó kifejezetten az élményekért és meglepetésekért fizet elő, míg ugyanennyien azért, hogy pénzt spórolhassanak.

A kutatás nemcsak a jelenlegi trendeket vizsgálta, hanem a jövőbeli lehetőségeket is feltérképezte, az emberek fele például hajlandó lenne előfizetni olyan mindennapi használati tárgyakra, mint például háztartási cikkek vagy kozmetikumok, ha ezeket havonta vagy negyedévente kapnák meg.

Emellett a válaszadók 45 százaléka szívesen választana olyan előfizetéseket, amelyek akciókat és kedvezményeket kínálnak bizonyos termékekre. A gyors és ingyenes kiszállítás is vonzó lehetőség, hiszen 27 százaléknyian hajlandóak erre fizetni azért, hogy rendeléseiket gyorsabban és költségmentesen kapják kézhez.

A kutatás megmutatja, hogy a digitális előfizetések terén növekvő érdeklődés tapasztalható Magyarországon, és az emberek különféle előfizetéseket választanak a kényelem, minőség, és az élmények miatt.

A jövőben további online szolgáltatások és előfizetési lehetőségek várhatóak azoknak, akik ki szeretnék használni az online világ által nyújtott előnyöket.