A Temu és az EU: A digitális szolgáltatások szigorúbb szabályozása

temu

Az EU sem ül ölbe tett kézzel a Temu robbanásszerű népszerűségének láttán

Az újonnan feltűnt kínai webáruház olyan sebességgel hódít, hogy az uniós szabályozók sem tehetnek úgy, mintha nem lenne velük dolguk.

A PDD Holdings által üzemeltetett Temu webshop gyorsan veszi át a piacvezetők szerepét, és az AliExpress és a Wish mellett éles versenyre sarkallja a többi szereplőt. Dömpingárakkal és ingyenes szállítási lehetőséggel vonzza az ügyfeleket.

Az Európába érkezése óta a Gazdasági Versenyhivatal is figyelmeztető jeleket lát a Temu működésében, és már vizsgálatot is indított a lehetséges megtévesztő hirdetések miatt.

A Temu azonban nemcsak a nemzeti hatóságok figyelmét keltette fel, hanem az Európai Unióét is. Az adatok szerint az elmúlt hat hónapban már mintegy 75 millió európai használta a platformot, ami belesimul az uniós digitális szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályok hatáskörébe.

A Digital Services Act (DSA) nevű uniós szabályozás célja az online platformok szabályozása, ideértve a közösségi hálózatokat, a tartalommegosztókat, az alkalmazásboltokat és a piactereket is.

Az olyan szolgáltatások, mint a Temu, amelyek legalább 45 millió felhasználót számlálnak, szigorúbb fogyasztóvédelmi intézkedéseket várnak el tőlük.

A DSA már számos más techóriást is arra kényszerített, hogy átgondolja működési gyakorlatát, például a Meta, az X és a TikTok esetében is.

A Reuters jelentése szerint a Temu is szembe nézhet a szabályozással, miután az Európai Bizottság kapcsolatba lépett az üzemeltetővel a jogszabályok betartására vonatkozó kötelezettségeikről.

Bár a kérdés még nyitott, a beszámoló rávilágít arra, hogy a Temu mellett a másik népszerű kínai webáruház, a Shein is tárgyalásokat folytat az Európai Bizottsággal a digitális piacokra vonatkozó jogszabályok betartásáról.