Influencer marketing

influencer marketing

Ki ne találkozott volna az utóbbi években a Social media felületein különböző szponzorált hirdetésekkel? Ez a típusú hirdetés külön kategóriává nőtte ki magát, melynek előnyeit egyre többen használják ki.

Az influencer marketing egy olyan marketing stratégia, amelyben egy vállalat vagy márka egy influenszerrel dolgozik együtt annak érdekében hogy növelje a márka ismertségét és értékesítését.

Az elmúlt években robbanásszerű növekedés jellemzi, egyre több vállalat és márka használja ezt a módszert, hogy növelje az online jelenlétét és hatékonyan kommunikáljon a követőivel.

Az influencer marketing előnyei:

  • Előnyei közé tartozik az, hogy segít a márkák számára kapcsolatot teremteni az olyan egyénekkel, akiket nehéz elérni a hagyományos marketing módszerekkel.
  • Az influencer általában nagy követőtáborral rendelkezik, és a célcsoportok számára releváns tartalmakat osztanak meg, így lehetővé teszik a márkáknak, hogy az üzenetüket hatékonyabban és hatásosabban kommunikálják.
  • Segít a márka építésében, és növeli a márka ismertségét, nagy hatása van a közösségeikre, és azáltal, hogy a márkák velük dolgoznak, lehetőségük nyílik arra, hogy elérjék az influenszerek követőit, akik potenciális vásárlókká válhatnak.
  • Az influenszereknek nagy befolyásuk van követőik vásárlási döntéseire, és azáltal, hogy velük dolgoznak, segítenek a célközönségnek megismerni a termékeiket és szolgáltatásaikat, hitelessége és megbízhatósága növeli a vásárlók bizalmát, így a vásárlási döntések számottevően javulnak.

Hogyan működik az influencer marketing?

Működése nagyon egyszerű, a márkák és a vállalkozások kiválasztanak egy vagy több influenszert, akiknek az érdeklődési köre, személyisége és stílusa leginkább összhangban van a termékkel vagy a szolgáltatással.

Az együttműködés során fel kell használniuk a termékeket, és meg kell osztaniuk a közösségi média platformjaikon a követőikkel a tapasztalataikat és véleményüket. Ezáltal az ajánlott termék vagy szolgáltatás sokkal hitelesebbnek tűnik, mint a hagyományos reklámokban szereplő termékek, azonban nem csak az a célja, hogy az emberek megismerjék, hanem hogy az influencer hatására a követők meg is vásárolják azt.

Ezek az infuencerek általában nagy követő táborral rendelkező híres celebek, akik "jó ismerősként"ajánlják a termékeket, ezzel bizalmat keltenek iránta.

Gyakran promóciós kódokat vagy linket is megosztanak, amelyekkel méginkább vásárlásra ösztönzik az érdeklődőket.

Az együttműködés sikere azon múlik, hogy mennyire jól választják ki az influencereket és mennyire tudnak együtt dolgozni.

Az influencernek például tudnia kell, hogy milyen tartalmat kell létrehoznia, mit várnak el tőle és milyen üzenetet kell közvetítenie, míg a cégnek biztosítania kell a megfelelő forrásokat és a szükséges segítséget.

Nem csak a nagyobb márkák és cégek számára előnyös, egyre inkább megjelennek kis és közepes vállalkozások megbízásából is. 

Természetesen megvannak ennek a típusú marketingnek is a kockázatai, az influencerek elérési költségei magasak lehetnek, és nem minden esetben garantált, hogy az influencer ajánlása hatékonyan növeli az eladásokat vagy az ismertséget.