Google Search Console használata
Mire is jó a Search Console? Ezeket gyűjtöttük össze az alábbi cikkben
Google Search Console használata
Az a tapasztalatunk, hogy egyre többen kezdik el használni a Google Search Console-t a SEO munka során, ami önmagában nagyon jó hír. Viszont sok olyan esettel találkozunk, amikor rosszul használják, vagy egyszerűen csak pontatlanul. Kevesen tudják például, hogy nagyobb oldalak esetében az adatok 20-60%-át is bukhatjuk, hogyha kizárólag a webes felületét használjuk.
Mielőtt részletesebben is belemennénk abba, hogy ezt miként lehet elkerülni, jöjjön egy rövid áttekintő, hogy mire is jó a Search Console.
Mire is jó a Search Console?
Több okból és célra is lehet használni a Search Console-t. Ezek közül a legfontosabbak:
- Ellenőrizhetjük, hogy a Google hozzáfér-e a honlapunkhoz.
- Beküldhetünk tartalmat feltérképezésre.
- Eltávolíthatunk tartalmat.
- Webhely karbantartást végezhetünk.
- Tisztán tartható a weboldal a spamektől.
- Megtudhatjuk milyen lekérdezések, kifejezések során jutnak el emberek az oldalunkra?
- Milyen weboldalak hivatkoznak a weboldalunkra?
- Hogyan teljesít az oldalunk a mobilkeresések során?
Ezek közül a kereséssel kapcsolatos részre szeretnénk most kitérni.
Ugyanis azt látjuk, hogy sokan nem is tudják mennyi adatot vesztenek a webes felületen.
Itt a megjelenések mellett a kattintások, kattintási arányok (CTR) és az átlagos pozíció is megtekinthető. Ezen felül a kifejezésre, kulcsszóra (query) és oldalakra (page) is tudunk szűrni több egyéb opció mellett (ország, eszköz stb). Az egyik nagy hátrány, hogy az adatok csak az elmúlt 16 hónapra érhetők el és 2 nap csúszással érkeznek be.
Emellett a webes felülettel van még egy nagyon komoly probléma:
Adott időszakra maximum 1000 találatot mutat csak a Search Console.
Egy kisebb weboldal esetében ez nem okoz komoly gondot, de nagyobb site esetében ez igenis problematikus.
Adatvesztés
Ha a webes felületen nézzük meg az adatokat, akkor az alábbi dolgokkal találjuk szembe magunkat egy minta weboldal kapcsán egy 90 napos időszakra vonatkozóan:
- Összes megjelenés Google keresések során: 699 ezer
- Összes kattintás Google keresések során: 56,1 ezer
Ha a webes felületen nézegetjük az adatokat vagy innen töltjük le őket, akkor viszont csak 1000 találatot fogunk megkapni az adott időszakra.
Tehát nem csak a webes felületen történő elemzéskor, hanem az innen történő letöltéskor is adatot vesztük. Jön a kérdés, mekkora adatvesztésről van szó?
A válasz attól függ, hogy mekkora oldalról van szó. Minél nagyobb az oldal, annál nagyobb az adatvesztés aránya is.
De szerencsére van megoldás. Mutatunk 2 módszert, amivel megkaphatjuk a teljes adathalmazt.
Forrás: https://thepitch.hu/google-search-console-bekotese-hasznalata/