Google Search Console használata

Google Search Consolse

Mire is jó a Search Console? Ezeket gyűjtöttük össze az alábbi cikkben

Google Search Console használata

Az a tapasztalatunk, hogy egyre többen kezdik el használni a Google Search Console-t a SEO munka során, ami önmagában nagyon jó hír. Viszont sok olyan esettel találkozunk, amikor rosszul használják, vagy egyszerűen csak pontatlanul. Kevesen tudják például, hogy nagyobb oldalak esetében az adatok 20-60%-át is bukhatjuk, hogyha kizárólag a webes felületét használjuk.

Mielőtt részletesebben is belemennénk abba, hogy ezt miként lehet elkerülni, jöjjön egy rövid áttekintő, hogy mire is jó a Search Console.

Mire is jó a Search Console?

Több okból és célra is lehet használni a Search Console-t. Ezek közül a legfontosabbak:

  • Ellenőrizhetjük, hogy a Google hozzáfér-e a honlapunkhoz.
  • Beküldhetünk tartalmat feltérképezésre.
  • Eltávolíthatunk tartalmat.
  • Webhely karbantartást végezhetünk.
  • Tisztán tartható a weboldal a spamektől.
  • Megtudhatjuk milyen lekérdezések, kifejezések során jutnak el emberek az oldalunkra?
  • Milyen weboldalak hivatkoznak a weboldalunkra?
  • Hogyan teljesít az oldalunk a mobilkeresések során?

Ezek közül a kereséssel kapcsolatos részre szeretnénk most kitérni.

Ugyanis azt látjuk, hogy sokan nem is tudják mennyi adatot vesztenek a webes felületen.

Teljesítmény riport a GSC-ben

Itt a megjelenések mellett a kattintások, kattintási arányok (CTR) és az átlagos pozíció is megtekinthető. Ezen felül a kifejezésre, kulcsszóra (query) és oldalakra (page) is tudunk szűrni több egyéb opció mellett (ország, eszköz stb). Az egyik nagy hátrány, hogy az adatok csak az elmúlt 16 hónapra érhetők el és 2 nap csúszással érkeznek be.

Emellett a webes felülettel van még egy nagyon komoly probléma:

Adott időszakra maximum 1000 találatot mutat csak a Search Console.

Egy kisebb weboldal esetében ez nem okoz komoly gondot, de nagyobb site esetében ez igenis problematikus.

Adatvesztés

Ha a webes felületen nézzük meg az adatokat, akkor az alábbi dolgokkal találjuk szembe magunkat egy minta weboldal kapcsán egy 90 napos időszakra vonatkozóan:

  • Összes megjelenés Google keresések során: 699 ezer
  • Összes kattintás Google keresések során: 56,1 ezer
Mérőszámok a GSC-ben

Ha a webes felületen nézegetjük az adatokat vagy innen töltjük le őket, akkor viszont csak 1000 találatot fogunk megkapni az adott időszakra.

1000 sort mutat meg az online felület

Tehát nem csak a webes felületen történő elemzéskor, hanem az innen történő letöltéskor is adatot vesztük. Jön a kérdés, mekkora adatvesztésről van szó?

A válasz attól függ, hogy mekkora oldalról van szó. Minél nagyobb az oldal, annál nagyobb az adatvesztés aránya is.

De szerencsére van megoldás. Mutatunk 2 módszert, amivel megkaphatjuk a teljes adathalmazt.

Forrás: https://thepitch.hu/google-search-console-bekotese-hasznalata/