Tanulás és technológia: 140 Ezer notebook a magyar iskolásoknak

innováció

Az innováció és a digitalizáció a modern oktatási rendszerek kiemelt területeivé váltak, és a technológia integrálása a tanulási folyamatokba ma már nélkülözhetetlen az információs társadalomban való eredményes navigáláshoz.

Magyarországon elindult egy nagyszabású kezdeményezés, amely során 36 milliárd forint értékben 140 ezer notebookot osztanak ki a 7. és 10. évfolyamon tanuló diákoknak.

Maruzsa Zoltán, a Belügyminisztérium köznevelésért felelős államtitkára elmondta, hogy ez a program nemcsak az állami, hanem az egyházi és a magánfenntartású köznevelési intézmények tanulóit is magában foglalja.

Az eszközök kiosztása 1462 településen, 2572 iskolában, több mint háromezer feladatellátási helyen valósul meg, ezzel a lehetőséggel szinte az összes tanuló számára elérhetővé válik egy hordozható számítógép.

Az államtitkár hangsúlyozta, hogy az a céljuk, hogy az 5. évfolyamtól a 12. évfolyamig minden diáknak, aki igényli, rendelkezésére álljon egy hordozható számítógép. Ez a terv összesen 579 ezer számítógépet foglal magában, és már tavaly tavasszal elkezdődött, amikor 55 ezret kiosztottak a pedagógusoknak.

Az első 65 ezer eszközt a 9. évfolyamos diákoknak osztották ki, jelenleg a program második szakaszához érkeztek el, és a 7. és 10. évfolyamon tanulóknak osztják ki a notebookokat.

Az államtitkár szerint még két ilyen "notebook-osztás" várható a következő két évben, és amikor a projekt befejeződik, a magyar köznevelés digitalizációja történelmi átalakuláson megy keresztül.

Maruzsa Zoltán rámutatott, hogy a digitalizáció a jelenlegi és a következő évek egyik legnagyobb kihívása az oktatási rendszerek számára. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy Magyarországon jelentős állami fejlesztések zajlanak az oktatási rendszer digitalizációjáért, beleértve a KRÉTA-rendszert, az idegennyelvi modult, az okostankönyveket, a digitalizált kompetenciaméréseket és az okostantermeket.

Az oktatási rendszer digitalizációja az elmúlt évek egyik markáns eleme volt a 2020-as köznevelési stratégiában.