Minden feladatot megoldanak! Jönnek a virtuális asszisztensek

robotasszisztens

Az elmúlt év során jelentős fejlődésen mentek keresztül az úgynevezett LLM (Large Language Models) -technológiák, vagyis a nagy nyelvi modellek, amelyek olyan alkalmazások alapját képezik, mint például a ChatGPT. Ezek a modellek a kommunikáció pontosságának és a nyelvi megértésnek egy magasabb szintjét érték el, amely lehetővé teszi az előttünk álló kihívásokra való hatékonyabb válaszadást és üzleti szolgáltatások fejlesztését.

Ebben a fejlesztési trendben Magyarország is szerepet játszik egy hazai vállalattal, a Hiflylabs generatív MI-alapú fejlesztésével, melynek a segítségével a felhasználók olyan virtuális asszisztenssel dolgozhatnak, amely képes a vállalati tudástár teljes körű kezelésére anélkül, hogy nyelvi korlátokba ütközne.

A RoboDoc névre hallgató virtuális asszisztens szinte bármilyen kérdésre pillanatok alatt válaszol, és olyan repetitív feladatokban is segít, mint a nagy mennyiségű adatok és dokumentumok elemzése.

Az alkalmazási területek sokrétűek, könnyen felkészíthető a belső munkafolyamatok támogatására, ideértve az ügyfélszolgálati funkciókat, a kódírást, a tartalomgyártást és a kutatómunkát is.

Az egészségügy területén például segíti a betegkartonok és vizsgálati eredmények elemzését bízhatjuk rá, ezáltal hozzájárulva az adminisztrációs folyamatok hatékonyságához.

Az ügyfélszolgálatban közvetlen utasításokat fogad el az ügyfelektől és nyújt segítséget a megrendelt szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Az értékei közé tartozik az is, hogy a cég belső tudását sokkal jobban hozzáférhetővé teszi. A generatív MI használatával az ügyfelek gyakorlatilag bármilyen kérdést feltehetnek a RoboDoc-nak, és saját tudása és adatai körében bármilyen utasítást megfogalmazhatnak.

Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a technológia sajátosságai miatt szükséges a válaszokat ellenőrizni és felügyelni, hogy biztosítva legyen a helyes válaszadás.

A RoboDoc első virtuális asszisztense várhatóan 2024 elején áll majd munkába, de egy szűk felhasználói csoport már nyártól kezdve tesztelheti a rendszert.

Ez a fejlesztés izgalmas lehetőségeket teremt azoknak a szervezeteknek, akik ki szeretnék használni a generatív MI által nyújtott előnyöket a hatékonyabb kommunikáció és a tudáskezelés terén.