Jönnek az agyhullámokkal vezérelt játékok

irányítás gondolattal

A modern technológia folyamatos fejlődése új és izgalmas lehetőségeket kínál mindennapi életünk különböző területein. Az egyik legérdekesebb és legígéretesebb fejlemény az agyhullámok alapján történő irányítás technológiája, amelynek alkalmazása nem csupán a játékélményt, hanem az egészségügyet is forradalmasíthatja.

A Twitch közösségben már többeket megismerhettünk az elmúlt évek során, akik a legkülönfélébb kontrollerekkel próbálták meg végigvinni kedvenc videojátékaikat.

Aztán egy huszonéves kanadai lány megváltoztatta a játékszabályokat, bemutatva, hogy az agyi tevékenység alapján történő irányítás valóságos lehetőség.

Perri Karyal, a pszichológiát tanuló egyetemista az agyi működést kutatta diplomamunkájában, és hamar rájött, hogy a videojátékok milyen hatással vannak az észlelésre és a látásra.

Szinte hihetetlen precizitással kifejlesztett egy rendszert, amely az EEG segítségével (elektroenkefalográf) az agyhullámokat interpretálja, majd ezeket felhasználva olyan irányítóeszközöket fejlesztett ki, amelyeket kizárólag a gondolataival lehet irányítani.

Az általa kifejlesztett technológia lehetővé teszi, hogy a játékosok a mentális aktivitásukat használják vezérlésre. Az agyhullámok elemzésével, gépi tanulással és rengeteg gyakorlással Perri képes volt elérni, hogy a szoftver felismerje és reagáljon az ő gondolataira, így képes például karaktereket irányítani egy videojátékban vagy akár konkrét akciókat végezni egy játék közben.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy Perri képes volt olyan szintre fejleszteni az irányítást, hogy komoly sikereket ért el különböző játékokban, sőt, még versenyeket is megnyert kizárólag az agyhullámai segítségével.

Az ilyen technológia nemcsak az e-sportban és a játékiparban hozhat forradalmi változásokat, hanem azok számára is akik mozgásukban akadályoztatottak.

Perri már most tervezi egy olyan e-sport verseny kidolgozását, amelyben a résztvevők kizárólag az agyhullámaikkal irányíthatnák a karaktereket.

Ezáltal lehetőség nyílik arra, hogy még több ember számára legyen elérhető és élvezhető a videojátékok világa, akár korlátozott fizikai képességekkel rendelkeznek, akár nem.