Átalakul a YouTube Shorts: új szabályok lépnek életbe

youtube shorts

A 2020-as indulása óta több mint 5 billiós megtekintésszámot elérő YouTube Shorts jelentős forradalmat hozott a videómegosztó területén a rövid, videóival. Ez a forma nem csak megerősítette a YouTube jelenlétét, hanem új lehetőséget nyitott az online térben. Bár a TikTok volt az elsők között, akik ezt a rövid formátumot sikeresen felkarolták, a YouTube Shorts népszerűsége sokakat vonz egy alternatív lehetőség felé.

Az egyik meghatározó előnye a YouTube Shortsnak, hogy a platform mögött hosszú évek alatt kiépített bizalom áll. A TikTokkal szemben a YouTube egy megbízható, bevált szolgáltató, ami sokak számára vonzóvá teszi ezt az új formátumot, azonban most új változások következnek a YouTube Shorts terén.

A cég ezt az új szabályozást fokozatosan vezeti be, kezdetben csak néhány változás kerül életbe, augusztus 31-től eltűnnek a YouTube Shorts videók leírásából és kommentjeiből a linkek, valamint a vertikális élő feedből is.

A YouTube-csatornák bannereiről (böngészőben) is eltűnnek a közösségi média ikonok, amelyek korábban átvezettek a kapcsolódó Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalakra. A cég ezt a döntést azzal indokolta, hogy ezek az ikonok gyakran kétes tartalmakat takartak, az eltűnő linkek lépése azért is fontos, mert sokszor forrásként szolgáltak a spameknek és más megtévesztő tartalmaknak.

Ugyanakkor az ígéretek szerint más linkekkel nem foglalkoznak, azok továbbra is kattinthatók maradnak, augusztus 23-tól a YouTube elhelyezi az ellenőrzött és közösségi oldalakra mutató linkeket a feliratkozás gomb közelében.

Ezzel a lépéssel a platform valamelyest a más közösségi oldalakra hasonlító megoldások felé mozdul el, az újítás azt mutatja, hogy a YouTube igyekszik lépést tartani a változó igényekkel.

Ezen kívül, szeptembertől a YouTube Shorts videókban megjelenhetnek a hosszabb videókra mutató linkek is. Ezzel a YouTube valójában a rövid formátummal kapcsolódó külső linkektől szabadulna meg, de továbbra is támogatja azokat, akik a Shorts videókkal egy hosszabb, hagyományos YouTube videóra szeretnék irányítani a nézőket.

Remélhetőleg ez a megközelítés mindenki javára válik, és a cégvezetés és a felhasználók egyaránt pozitív hatásokat tapasztalnak majd.